When You Have To Shoot, Shoot Don't Talk

חדשות האתר, הכרזות, שינויים וכו'

When You Have To Shoot, Shoot Don't Talk

הודעהעל ידי Alex » ו' ספטמבר 30, 2016 1:47 pm

שלום וקודם כל שנה טובה לכולם!

בזמן האחרון יש יותר ויותר אנשים שמתקשרים עם אותה השאלה:
"אם אני מזמין כמה דברים עכשיו, מתי אוכל לאסוף את ההזמנה?"

בהתחלה ניסיתי להסביר שזה תלוי מה מזמינים, האם יש את הכל במלאי, מתי בדיוק מבצעים את ההזמנה (כי אני לא תמיד נמצא במקום) וכו'.
אז האנשים היו מתחילים לפרט בטלפון את הרשימה שהם רוצים להזמין כאילו שאני יכול לדעת בעל פה את מצב המלאי של כל 4200 מוצרים שמופיעים באתר...

עם הזמן השאלה הזו התחילה ממש לעצבן אותי כי אין לי תשובה קצרה שתהיה מדוייקת לכל המקרים.
ברוב המקרים בזמן שאתם מחזיקים אותי בטלפון עם השאלה והפירוט, הייתי כבר מכין את ההזמנה.

אז התשובה היחידה שמתאימה היא: When You Have To Shoot, Shoot Don't Talk

או לעניינינו: אם אתם רוצים להזמין - תזמינו, אל תשאלו!

הטיעון של האנשים הוא שאם לא יוכלו לאסוף את ההזמנה, אז הם לא רוצים להזמין... סוג של ביצה ותרנגולת.

עם הזמן הבנתי שאני לא יכול בכלל לענות על השאלה כי השאלה עצמה לא נכונה.
למה? כי ה-"מזמין עכשיו" זה לא תמיד עכשיו במיידי.
כבר היו מקרים שעניתי שלא תהיה בעיה לאסוף את ההזמנה עוד היום ואז אני מגלה שהבן אדם מזמין שעתיים אחרי ששאל את השאלה, ב-4:20 ואז הוא כמובן לא מספיק להגיע עד 4:30.

ו"כמה דברים" לפעמים מתגלים כהזמנה של כמה עמודים שיכולה לקחת זמן מה שעד שתהיה מוכנה.

אני רוצה שתבינו, כשאני במקום, אני שם כדי לטפל בהזמנות שלכם קודם כל ורק אחרי זה כל השאר.
לא הספקתם לאסוף ומחר זה כבר יותר מדי מאוחר? תמיד אפשר לבטל את ההזמנה...

אני דוגל בשקיפות, לכן האתר מציג לכם את כל המידע שיכול לעזור להחלטה האם לבצע את ההזמנה, כולל את הכמויות הזמינות במלאי. מה שאתם רואים נכון ב-99.9% מהמקרים. ה-0.01% אלה המקרים הבודדים שמשהו הלך לאיבוד או שנשלח למישהו בטעות והמערכת לא היתה מעודכנת לגבי המקרה. לדעתי האתר הוא בין היחידים בארץ שמציג את הכמויות במלאי.

אני הולך לעשות עוד צעד לכיוון השקיפות המלאה. משהו שאפילו הגדולים ממני כמו SparkFun או AdaFruit לא עושים עדיין.
התחלתי לאסוף זמנים שלוקח לי להכין את ההזמנות. אפרסם את הכל אחרי כמה שבועות שיצטברו מספיק נתונים. תוכלו לראות את הזמן הממוצע לפי שעה של ביצוע ההזמנה בפילוח של ימים שונים של שבוע.
מקווה שזה יעזור לכם להחליט האם להזמין או לא באותו הרגע ויחסוך ממני את השאלה שאין לי עליה תשובה חד משמעית.

בנוסף לכל זה, השבוע בניתי לי רמזור שמודיע על הזמנות חדשות וגם על דחיפות של ההזמנות (איסוף, משלוח אקספרס או בדואר רשום):
תמונה
הוא כבר עומד בעמדת האריזה שרואים ברקע התמונה ועוזר לי לחסוך עוד כמה דקות מהזמן עד שנשלחת אליכם הודעה שההזמנה מוכנה לאיסוף.
אם מישהו מתעניין, כאן תיעדתי את מהלך הבניה.

יש עוד כמה קלישאות שיכולות להתאים לנושא הזה:
Just Do it!
פחות דיבורים, יותר מעשים
וכו'...

אז בואו נסכם שכשאתם רוצים לקבל משהו מהר, פשוט תזמינו. תסמכו עלי שכשאני נמצא במחסן, אני דואג להכין את ההזמנות שלכם כמה שיותר מהר. אין לי שום אינטרס למשוך את הזמן.

שתהיה שנה טובה ומוצלחת לכולנו!
www.4project.co.il
כל הרכיבים לפרוייקט שלכם
סמל אישי של המשתמש
Alex
מנהל האתר
 
הודעות: 7907
הצטרף: ה' ינואר 28, 2010 8:27 pm

חזור אל הודעות המערכת

Jump box

מי מחובר

משתמשים הגולשים בפורום זה: CCBot [Bot]