facebook pixel מדריך: פירוט שפת תכנות - define# - www.4project.co.il
Main logo www.4project.co.il
כל הרכיבים לפרוייקט שלכם
עגלת קניות

העגלה ריקה

לפי הנחיות פיקוד העורף, עקב המצב הביטחוני, המחסן סגור.
נוכל לטפל בהזמנות שלכם לאחר שהמצב ירגע וינתן אישור להפעיל מקומות עבודה לא חיוניים.
יחד ננצח!

פירוט שפת תכנות - define#


2024-11-25 16:03:04
define# הוא מרכיב שימושי של שפת תכנות C המאפשר למתכנת לתת שמות לקבועים לפני שהתוכנית עוברת הדור (compilation). הגדרת קבועים בצורה זו לא תופסת מקום במיקרובקר. המהדר (compiler) יחליף את ההפניות לקבועים שהוגדרו עם define# בזמן הידור.
לגישה זו לפעמים יש גם אפקטים לא רצויים, לדוגמה כאשר השם שהשתמשתם בו ב-define# כלול בשם של קבוע או משתנה כלשהו. במקרה כזה הטקסט יוחלף במספר (או מחרוזת) אליו מפנה ה-define#.
באופן כללי, שימוש בפקודת const היא דרך מעודפת להגדרת קבועים וצריך להשתמש בה במקום ה-define#.
בסביבת פיתוח Arduino התחביר של ה-define# זהה לתחביר של שפת C:

תחביר

קוד: בחר הכל
#define constantName value

שימו לב שיש סימן # לפני ה-define.

דוגמה

קוד: בחר הכל
#define ledPin 3
// The compiler will replace any mention of ledPin with the value 3 at compile time.


טיפ

שימו לב שלא שמים נקודה פסיק אחרי הגדרת ה-define#. אם תשימו, המהדר (compiler) ידווח על הרבה שגיאות לא ברורות לאורך כל הקוד שמשתמש ב-define# כזה.
קוד: בחר הכל
#define ledPin 3;    // this is an error


באופן דומה שימוש בסימן שווה ב-define# יוביל לשגיאות הידור רבות ולא ברורות.
קוד: בחר הכל
#define ledPin = 3  // this is also an error


ראו גם:

const
הגדרת קבועים שלמים (integer)

פירוט שפת תכנות לסביבת Arduino


עמוד זה הוא תרגום של define לפי רישיון Creative Commons Attribution-ShareAlike 3.0.