פרוייקט בקטנה: תאורת צילום

עובדים על פרוייקט? ספרו לכולם על תהליך העבודה. תנו לנו ללמוד מכם!
שלח תגובה
סמל אישי של משתמש
Alex
מנהל האתר
הודעות: 763
הצטרף: ה' ינואר 28, 2010 8:27 pm

פרוייקט בקטנה: תאורת צילום

שליחה על ידי Alex »

מדי פעם אני צריך לצלם את המוצרים שאני מעדכן באתר וכמובן שצריך איזו שהיא תאורה כי אור הפלורסנטים של המשרד לא מספיק.
אני לא צלם מקצועי וגם לא מתכוון להשקיע בציוד יקר בשביל זה, לכן אני משתמש במה שיש לי וגם מנסה לאלתר פתרונות זולים שיעשו את העבודה. כשהבנתי שאני צריך תאורה, הלכתי לחנות תאורה הקרובה וקניתי שתי מנורות שולחן כאלה:
תמונה

בתקופה ההיא כבר יצא החוק שאסור למכור מנורות ליבון, אז הייתי יכול לקנות או פלורסנט או מנורות לד. שתי האופציות רעות לצילום כי שני הסוגים של המנורות מהבהבות ויוצרות פסים על הצילום, משהו כמו זה (זה עוד מצב טוב):
תמונה

בהתחלה השתמשתי במצלמה הדיגיטלית הישנה שלי והתגברתי על ההבהוב ע"י שליטה ידנית על הצמצם. אחרי זה עברתי למצלמה של הטלפון הנייד אחרי ששדרגתי אותו, שהמצלמה שלו היתה טובה יותר מהמצלמה הדיגיטלית והעבודה הפכה לנוחה יותר (לא צריך להטעין סוללות של המצלמה, לא צריך חוטים כדי להעביר את התמונות וכו'). גם לטלפון יש אפשרות של שליטה ידנית על הצמצם, אז גם איתו התגברתי על ההבהוב.

לאחרונה החלטתי להשתדרג וקניתי מצלמת מסמכים IPEVO V4K שמחובר ישירות למחשב, מה שיכול לחסוך לי את ההעברה מהטלפון למחשב וגם בעזרת מצלמה זו אוכל לצלם סרטונים אם יהיה לי זמן... אבל... מצלמה זו לא מסתדרת בכלל עם הריצוד של המנורות :|

מה עושים? אם יש בעיה... אז מייצרים לו פתרון!

החלטתי לבנות פנל קטן של לדים, שיהיה מחובר למתח קבוע ולא ירצד!

הוצאתי מהמגירה שני לוחות הלחמה שהיו לי עם פינות שבורות:
לדים חזקים בקוטר 10 מ"מ:
עשיתי מדידה זריזה, 4 לדים כאלי נכנסו לרוחב של המעגל ונראה ש-5 לגובה (סה"כ 20 לדים ואני אוהב מספרים עגולים ויפים):
תמונה

חשבתי שהלדים יוצמדו לכרטיס, אבל הסתבר שעל הרגליים יש בליטות שלא נותנת להם להיכנס עד הסוף, אז החלטתי שכדי שיהיה לי נוח לסדר את כל לדים באותה הזווית, אלחים אותם כשהם מופנים כלפי מטה עד כמה שהרגליים שלהם מאפשרות:
תמונה

אוקי... אז איך מחברים את הכל?
יש לי ספק של 5V ושל 12V. מפל המתח על הלד הוא בין 3V ל-3.4V. אם אני מחבר 4 לדים בטור (זה מה שנכנס לשורה לפי המדידה), כל אחד לוקח על עצמו 3V, אז יוצא בול 12V!
ליתר בטחון נכנסתי לכלי תכנון חיבור הלדים (קישור הוסר מכיוון שהאתר לא קיים יותר). הכנסתי מקור מתח של 12V, מתח על כל לד הוא 3V, זרם הוא 80mA ואני רוצה לחבר 4 לדים... הכלי אישר שאפשר לחבר את כולם בטור ומציע לשים גם נגד של 1 Ohm בטור לכל הלדים, טוב, נו, שיהיה. הם גם אומרים שאפשר להשתמש בנגד של 1/4W, שזה בדיוק מה שיש לי במלאי.
אם משנים את כמות הלדים ל-20, שזה מה שאמור להיכנס ללוח ההלחמה, הכלי מצייר את תוכנית החיבורים בצורה יפה וברורה.

יאללה לעבודה! אני אוהב לקפל את רגלי הרכיבים כדי לייצר גשר בין מקומות החיבור, זה במקום לנסות לעשות Traces עם המון בדיל:
תמונה

קצת הלחמות, קיפולים וקליקים של קאטר וקיבלתי את היצירה הזו:
תמונה

בהתחלה חשבתי להשתמש במחבר SMD הזה כדי שלא אצטרך לקדוח חורים לרגליים של מחבר PTH:
אבל הסתבר שאין מספיק מקום בשבילו (חסרה ממש שורה אחת של חורים). וגם רציתי שיהיו שני מחברי מתח כי אצטרך יותר מפנל אחד כזה לצילום (צריך שיהיה אור מכל הצדדים כדי שלא יהיה צל אחד ארוך בצד כשמצלמים), אז עם מחבר אחד אפשר יהיה להתחבר לספק כח ועם מחבר השני להתחבר לפנל הבא וכך לשרשר ביניהם.
אז בגלל שלמחבר אין מקום, החלטתי להשתמש במחברים האלה וכבל דו-גידי כדי שלכרטיס יהיו מחוברים מחבר זכר ונקבה:
אם מחברים חוטים, צריך לדאוג לכך שמשיכה בחוט לא תתלוש משהו או תנתק את ההלחמה. הפתרון הפשוט הוא לקדוח שני חורים ולהעביר את החוט דרכם, כך שהחוט יהיה תקוע בין החורים כמו באבזם של סנדל או קסדה של אופניים. בגלל שלא תכננתי בהתחלה שיצאו לי חוטים מהמעגל והכל היה כבר מולחם, הייתי צריך להיות מאוד זהיר עם הקידוח כדי לא להרוס משהו, בגלל זה החורים נראים קצת עקומים. במעגל השני קדחתי קודם את החורים ורק אחרי זה אתחיל להרכיב את הכל.

כך נראים הלדים מקדימה:
תמונה

ואפילו אלתרתי מעמד פשוט:
תמונה

כך זה נראה מאחורה אחרי שחיברתי את החוטים וקיצצתי את הרגליים של הלדים. אפשר לראות שהחוטים נכנסים לחור הצדדי ויוצאים מהאמצעי, שם הם מתפצלים לפלוס ומינוס של הלדים:
תמונה

ואלה המחברים. צד אחד לספק והשני לפנל הבא שארכיב אחרי זה:
תמונה

מה שנשאר זה לאלתר איזה שהוא defuser כדי שהאור יהיה קצת יותר מפוזר. אחפש חתיכה של פלסטיק שקוף אצל הזגג השכן. קצת שיוף עם נייר זכוכית אמור לעשות את העבודה...
www.4project.co.il
כל הרכיבים לפרוייקט שלכם
שלח תגובה