float
או double
, יעשה שימוש במתמטיקה עם נקודה צפה כדיי לחשב את התוצאה.דוגמה
- קוד: בחר הכל
y = y + 3;
x = x - 7;
i = j * 6;
r = r / 5;
תחביר
- קוד: בחר הכל
result = value1 + value2;
result = value1 - value2;
result = value1 * value2;
result = value1 / value2;
פרמטרים בתחביר:
value1
ו-value2
- כל משתנה או קבועטיפים
- דעו שקבועים של מספרים שלמים הופכים לסוג integer כברירת מחדל, כך שפעולות על מספרים קבועים יכולות לגלוש מעבר לערך שה-integer יכול לשמור (למשל תוצאה של 60*1000 תהיה מספר שלילי)
- השתמשו בסוגי משתנים שיכולים להכיל את המספרים הגדולים ביותר בחישובים שאתם מבצעים
- דעו מתי המשתנים יכולים להתגלגל למספרים שליליים ומה קורה כשהמספר השלילי הופך לחיובי (למשל 0 פחות 1 או 0 פחות 32768-)
- לחישובים הדורשים שברים השתמשו במשתנים מסוג
float
אוdouble
, אבל תהיו מודעים לכמות זכרון משתנים אלה צורכים ואטיות בחישובים של סוגים אלה - השתמשו ב-casting כדי לתרגם סוג משתנה אחד לשני, למשל דוגמה הבאה מציגה תרגום של ערך המשתנה מסוג float ל-integer
- קוד: בחר הכל
(int)myFloat
ראו גם:
פירוט שפת תכנות לסביבת Arduinoעמוד זה הוא תרגום של Arithmetic לפי רישיון Creative Commons Attribution-ShareAlike 3.0.