facebook pixel מדריך: פירוט שפת תכנות - מרחב הגדרת משתנים - www.4project.co.il
Main logo www.4project.co.il
כל הרכיבים לפרוייקט שלכם
עגלת קניות

העגלה ריקה

לקוחות נכבדים, אלה שעות הפעילות של המחסן במהלך פסח 2024:
ערב חג וחג ראשון (22-23/04) - המחסן סגור
חול המועד (24-25/04) - המחסן יפעל בין 8:00 עד 15:00
ערב חג וחג שני (28-29/04) - המחסן סגור
נחזור לפעילות רגילה ביום שלישי 30/04
חג שמח!

פירוט שפת תכנות - מרחב הגדרת משתנים


2022-06-14 10:46:29
למשתנים בשפת תכנות C, בה נעשה שימוש בתכנות כרטיסי Arduino, יש מאפיין המרחב בו הם יהיו נגישים. בשונה מגרסאות מוקדמות של שפות התכנות, כמו BASIC למשל, בהם כל המשתנים היו גלובליים (global).

משתנה גלובלי (global) הוא משתנה שאפשר לגשת אליו מכל פונקציה בתוכנית. משתנה מקומי (local) הוא משתנה שנגיש רק מתוך הפונקציה בה הוא מוגדר. בסביבת Arduino כל משתנה שמוגדר מחוץ לפונקציות (כמו ()setup או ()loop וכו') הם משתנים גלובליים (global).

כשהתוכנית שאתם כותבים גדלה והופכת להיות מסובכת יותר, שימוש במשתנים מקומיים (local) עדיף כדי להבטיח שרק לפונקציה אחת יש גישה למשתנים של עצמה. זה יכול למנוע טעויות תכנות כאשר פונקציה אחת משנה בטעות את המשתנים של פונקציה אחרת.

לפעמים זה גם שימושי להכריז ולאתחל משתנה בתוך לולאת for. כך נוצר משתנה שנגיש רק מתוך הקוד הנמצא בסוגריים מסולסלים של הלולאה.

דוגמה

קוד: בחר הכל
int gPWMval;  // any function will see this variable

void setup()
{
  // ...
}

void loop()
{
  int i;    // "i" is only "visible" inside of "loop"
  float f;  // "f" is only "visible" inside of "loop"
  // ...

  for (int j = 0; j <100; j++){
  // variable j can only be accessed inside the for-loop brackets
  }

}



ראו גם:

פירוט שפת תכנות לסביבת Arduino


עמוד זה הוא תרגום של Variable Scope לפי רישיון Creative Commons Attribution-ShareAlike 3.0.