facebook pixel בלוג: נפרדים מ-Actobotics - www.4project.co.il
Main logo www.4project.co.il
כל הרכיבים לפרוייקט שלכם
עגלת קניות

העגלה ריקה

לקוחות נכבדים, אלה שעות הפעילות של המחסן במהלך פסח 2024:
ערב חג וחג ראשון (22-23/04) - המחסן סגור
חול המועד (24-25/04) - המחסן יפעל בין 8:00 עד 15:00
ערב חג וחג שני (28-29/04) - המחסן סגור
נחזור לפעילות רגילה ביום שלישי 30/04
חג שמח!

נפרדים מ-Actobotics


2023-06-07 19:53:24
העולם משתנה. גם המוצרים שנמכרים באתר. אבל לפעמים זה שינוי די גדול.
אפשר להכריז סופית שהיצרן של סדרת רכיבי המכניקה Actobotics האינצ'יט החליט להפסיק לייצר סדרה זו ולעבור סופית לסדרת ה-goBILDA המילימטרית.

מהלך די מתפתיע כי היצרן של שתי הסדרות הוא אמריקאי שחי בעולם האינצ'י. לא חסרות בדיחות בנושא, אבל יכול להיות שגם הם סוף סוף הבינו שעדיף למדוד דברים במידות קבועות (מילימטרים) כמו שעושים ברוב העולם.

העניין הוא לא רק יחידות המדידה, אלה גם הצורה של תבנית החורים בסדרה. הסברתי על זה קצת בפוסט מהי תבנית החורים goBILDA, אבל בקצרה, תבנית של Actobotics מבוססת בעיקרה סביב החורים הגדולים של הרכיבים:
"תבנית Actobotics"

כאשר התבנית של goBILDA היא רשת של חורים במרחק של 8 מ"מ בין המרכזים והחורים הגדולים הם תוספת לרשת. גישה זו מאפשרת יותר אפשרויות חיבור וגמישה יותר לכתנון:


לפי המוצרים החדשים שהיצרן הוציא, כבר לפני שנתיים זיהיתי שהם מתרכזים יותר בסדרת ה-goBILDA ושאלתי אותם מה התוכניות שלהם לעתיד שתי הסדרות. התשובה היתה שהם לא רואים את החברה שלהם בלי ה-Actobotics שהם מוכרים ומפתחים כבר הרבה שנים. עכשיו, כשכל המוצרים נמכרים באתר שלהם בהנחה גדולה עד גמר המלאי וההכרזה הברורה שזה הסוף של Actobotics, התשובה שלהם היא שהם מפסיקים את המכירה של סדרת ה-Actobotics כדי לרכז את כל המאמצים בפיתוח סדרת ה-goBILDA ושהם למדו רבות מ-Actobotics.

מאז שהוספתי את רכיבי ה-goBILDA לאתר, כל רכיבי ה-Actobotics נמכרים במחירי עלות עד גמר המלאי. לא הורדתי את הרכיבים האלה מהמערכת כדי לתמוך בלקוחות שכבר בנו את הפרוייקט שלהם עם רכיבי Actobotics וצריכים השלמות של כמה רכיבים. היו לא מעט מקרים כאלה ב-3 שנים האחרונות. אבל הפעם לא תהיה ברירה אלא להעביר את כל סדרת ה-Actobotics למחלקת "לא למכירה" מכיוון שאי אפשר יהיה להזמין את הרכיבים האלה מהספק.

לאלה שמתכננים פרוייקטים חדשים, לא לדאוג, (כמעט) לכל המוצרים שהיו בסדרת ה-Actobotics יש חלופה בסדרת ה-goBILDA המשופרת. גלגלי שיניים 32P הוחלפו ב-MOD0.8. שרשראות הוחלפו מ-0.25" ל-8mm. רצועות תזמון ה-XL בינתיים נשארות כל עוד אפשר יהיה להשיג את הגלגלות המתאימות. נוספה תמיכה גם ברצועות תזמון 2mm GT2, 3mm HTD, 5mm HTD. 

אם אתם מזהים מוצרים שאין להם תחליף בסדרת ה-goBILDA, תוכלו לפנות אליהם ישירות, או להעביר את המסר דרכינו. כבר פניתי אליהם לגבי פס משונן שהיה בסדרת ה-Actobotics, אבל עדיין אין ל-goBILDA. וכבר קיבלתי תשובה שהמוצר קיים ויש לו אפילו מק"ט משלו, פשוט עוד לא הוסיפו אותו לאתר.

בסדרת ה-Actobotics המוטות המועדפים היו 1/4" בצורת D. בתחילת ה-goBILDA הם התחילו עם מוטות 6 מ"מ בצורת D, אבל באיזה שהוא שלב עברו למוטות REX קוטר 8 מ"מ.

אז יאללה, לכו לבנות משהו - goBILDA.

הודעות נוספות:

  • בלוג dual boot - נראה עובד

    dual boot - נראה עובד

    2023-05-05 21:38:04

    זהו פוסט שלישי בדרך ל-dual boot ואפשרות לעדכן תוכנה מרחוק.
    כדי להתקדם עם הרעיונות שלי לפתרונות בית חכם, אני צריך שלרכיבים המפוזרים ברחבי הבית תהיה אפשרות לעדכן את התוכנה בלי שאני צריך להתחבר ל-USB שלהם כדי לצרוב משהו. הרכיבים יכולים להיות מוחבאים במקומות ממש לא נגישים (מסתור כביסה, ארגז של התריס, קופסאות חשמל וכו').

  • בלוג שיפורים בהכנסת כתובת

    שיפורים בהכנסת כתובת

    2022-12-29 16:33:19

    האתר כל הזמן עובר שינויים ושיפורים. הרבה מהם כאלה שאתם לא ממש רואים, שיפורים בתשתיות ומערכת הניהל.
    שינוי האחרון נוגע בצורה בה אתם מכניסים כתובת למשלוח (לשליחים של UPS או דואר רשום).

  • בלוג שינוי חברת השליחויות ל-UPS פנים ארצי

    שינוי חברת השליחויות ל-UPS פנים ארצי

    2022-11-11 10:54:04

    התחלנו לעבוד עם UPS פנים ארצי שיספק שירותי משלוח עד הדלת וגם לנקודות איסוף. משלוחים לנקודות איסוף יחזרו בעוד כמה ימים אחרי שנסיים אינטגרציה עם המערכת של UPS. עלות המשלוח עד הדלת תהיה קצת יותר גבוהה ממה שהיה בעבר, לנקודות איסוף המחיר יהיה קצת יותר זול ותחרותי אפילו מול המחירים של הדואר במקרים מסויימים

  • בלוג קובץ HEX ואיך יודעים לאן לקפוץ

    קובץ HEX ואיך יודעים לאן לקפוץ

    2022-08-26 14:31:24

    ממשיך את החפירות באיזורי הזכרון של כרטיס Seeeduino XIAO שהתחלתי בפוסט הקודם...
    אחרי שפרסמתי את הפוסט נשארו לי בראש 2 שאלות עיקריות:
    איפה הנתונים שאצטרך לשלוח לכרטיס כדי לצרוב גרסה?
    מה קורה במעבד אחרי ה-bootloader, האם פונקציית ה-main יושבת בכתובת הראשונה ב-FLASH?

  • בלוג איזורי זכרון ב-Arduino

    איזורי זכרון ב-Arduino

    2022-08-20 17:37:13

    כבר הרבה מאוד זמן (שנים) רץ אצלי הרעיון לבנות מערכת בית חכם DIY ממש מאפס. הרעיון מלוטש מאוד, הדבר העיקרי שחסר כדי לממש את הרעיון הוא הזמן...
    אז היום החלטתי להשקיע בזה כמה שעות כדי לראות כמה זה יכול להיות קשה לייצר boot כפול בכרטיס ארדואינו.