facebook pixel בלוג: שינוי חברת השליחויות ל-UPS פנים ארצי - www.4project.co.il
Main logo www.4project.co.il
כל הרכיבים לפרוייקט שלכם
עגלת קניות

העגלה ריקה

לקוחות נכבדים, אלה שעות הפעילות של המחסן במהלך פסח 2024:
ערב חג וחג ראשון (22-23/04) - המחסן סגור
חול המועד (24-25/04) - המחסן יפעל בין 8:00 עד 15:00
ערב חג וחג שני (28-29/04) - המחסן סגור
נחזור לפעילות רגילה ביום שלישי 30/04
חג שמח!

שינוי חברת השליחויות ל-UPS פנים ארצי


2022-11-11 10:54:04
הסבר קצר:
יום בהיר אחד נפלה עלינו המכה שחברת השליחויות FlyingCargo ששירתה אותנו ב-6-8 שנים האחרונות סוגרת את הפעילות של משלוחים פנים ארציים וגם את השירות הוותיק לאיסוף חבילות מתאים אוטמטיים ונקודות איסוף BoxIt.

התחלנו לעבוד עם UPS פנים ארצי שיספק שירותי משלוח עד הדלת וגם לנקודות איסוף. משלוחים לנקודות איסוף יחזרו בעוד כמה ימים אחרי שנסיים אינטגרציה עם המערכת של UPS. עלות המשלוח עד הדלת תהיה קצת יותר גבוהה ממה שהיה בעבר, לנקודות איסוף המחיר יהיה קצת יותר זול ותחרותי אפילו מול המחירים של הדואר במקרים מסויימים.
ממליץ מאוד להשתמש בשירות ה-PickUP לאנשים פרטיים וכאלה שלא יכולים להיות זמינים בכתבות במהלך היום.

הסבר מלא:
הייתי בין העסקים הראשונים שהצטרפו לשירות BoxIt לפני כ-8 שנים כי הם היו הראשונים בארץ להציע שירות מסוג זה וזה היה להיט גדול ללקוחות בתקופה שהדואר כבר לא ממש תפקד.
אחרי זמן מה BoxIt הצטרפה כחטיבה בתוך חברת FlyingCargo שבזמנו שימשה כזכיין של FedEx העולמית לפיזור המשלוחים בארץ, גם כאלה שמגיעים מחו"ל וגם כשירות פנים ארצי. ולפני כ-6 שנים הצטרפתי לשירות פנים ארצי שלהם, גם כי היה הגיוני יותר לעבוד עם חברה אחת שמספקת גם שירות המשלוחים עד הדלת וגם לנקודות איסוף כשכל החבילות נאספות ע"י אותו הבלדר, וגם כי השירות האקספרס של הדואר הלך והתדרדר.

בתקופה ההיא הם עבדו תחת המטריה של FedEx, רכבים עם הלוגו של FedEx, בלדרים עם החולצות של FedEx וכו'. היה ברור שאתה עובד מול חברה שעומדת בסטנדרטים בין-לאומיים. הייתי מוכן לשלם קצת יותר ממה ששילמתי לדואר כדי לקבל שירות טוב ושהחבילות יגיעו ליעד מהר ולא ילכו לאיבוד כל שני וחמישי. במיוחד אחרי ניסיון לא כל כך מוצלח מול חברת שליחוית שלא נזכיר את שמה (שהיום הגדולה בארץ) שהציעו בזמנו מחיר ממש ממש זול (יותר זול מהדואר), אבל לא עמדו בשום הבטחה שנתנו לי, גם לא ברמת השירות שציפיתי לקבל. אז הבנתי טוב מאוד מה ההבדל בין "הפצה עסקית" לבין משלוח מהיום למחר.

לפני כמה שנים FedEx העולמית החליטה להפסיק לעבוד עם FlyingCargo כספק בארץ, כך שהחברה הפכה לעוד חברת שליחוית פנים ארצי (+BoxIt) והיו צריכים להתחרות מול כל שאר החברות. השינוי היה מורגש מאוד. במקום העובדים במדים ורכבים מסודרים התחילו להגיע "קבלנים" שמקבלים גרושים על איסוף וכל מה שמעניין אותם זה לחסוך כמה שניות כדי להספיק לפזר את מה שיש להם באוטו (יותר פיזורים = יותר כסף בסוף החודש). וזה משפיע מאוד על השירות גם בצד שלי כעסק וגם בצד הלקוח. הם לא רוצים לסרוק את כל החבילות באיסוף כדי לחסוך זמן, מה שמייצר בעיות כשהחבילות נעלמות, שגם זה התחיל לקרות יותר ויותר. הם לא רוצים לעלות ללקוחות הביתה, למרות שזה השירות שהם אמורים לספק.

בחודשיים האחרונים משהו ממש השתבש אצלם. יש תלונות יום-יומיות על איחור בקבלת המשלוח, או חבילה שבכלל נעלמת. הרגשנו שמשהו לא בסדר, וזה עוד לפני חודש הנובמבר הלחוץ בגלל כל חגי הקניות. ואז הבחור שבא לאסוף את החבילות (קבלן) שואל אם שמענו ש-FlyingCargo מפסיקים את הפעילות בתחום הפנים ארצי, וגם את שירות ה-BoxIt. זה חיבר את כל הנקודות. כנראה שהעובדים כבר ידעו על זה מראש והשירות התחיל להתדרדר עוד לפני ההודעה הרשמית. ההודעה הגיעה יום אחרי זה. פשוט ככה - מפסיקים. לא מעבירים למישהו, לא מוכרים את הפעילות. מפסיקים לגמרי איפה שהוא בתחילת 2023. אפילו בלי תאריך מוגדר.

מרגע זה התחיל המירוץ שלי למצוא חלופה כי היה ברור שהשירות יתדרדר מיום ליום, במיוחד בתקופת חגי קניות בנובמבר. וכאן שוב קיבלתי תזכורת עד כמה העסקים בארץ עובדים בשיטת החאפ-לאפ ו"יהיה בסדר" הישראלי המפורסם... חלק פשוט אמרו שאני קטן מדי בשבילם... נניח... אבל ההתרשמות שלי היא שרוב החברות לא ממש מתחרות על לתת שירות טוב, אלא מי יתן את המחיר הנמוך. מה שאומר שכדי לחסוך הם צריכים להוריד משהו בשירות. או לא ממש לספק ביום למחורת כמו שמבטיחים, או כמו שהרוב עשו - מגבילים אותך בגודל החבילה שהם מוכנים לקבל למשלוח. משהו שאני לא יכול להתפשר עליו כי מדי פעם צריך לשלוח קופסה יחסית גדולה עם פלסטיקים למדפסת, הזמנה גדולה למוסד לימודי, או חומרי אריזה מהאתר 100dek.co.il. קודם כל, אף אחד לא ממש ממהר להתייחס אליך ולתת הצעת מחיר. הכי הרגו אותי בחברה יחסית גדולה, ששם אנשי המכירות דווקא מגיבים מהר, ושני אנשי המכירות שדיברתי איתם הבטיחו כל מה שאני ביקשתי, גם מבחינת גודל החבילה, גם מבחינת מחיר היו ממש סבבה, גם מהירות המשלוח, הכל ורוד ויפה. כמעט סגרתי איתם כי אני מבין שצריך לפעול מהר. שני האנשים שלחו לי הצעת מחיר רשמית זהה, ובשתי ההצעות היה רשום שחור על גבי מסך שגודל החבילה שאפשר לשלוח ממש לא מתאים למה שאני צריך. למעשה לפי ההסכם לנקודות איסוף אי אפשר לשלוח אפילו חבילה בגודל של קופסת נעליים! ויש סעיף שאומר מפורשות שאם חורגים מהגודל, אז צריך לשלם עמלה של 100 ש"ח נוספים על כל חבילה... שאלתי את איש המכירות מה פשר העניין, שאני לא יכול לחתום על הסכם כזה. והתשובה במילים אלה ממש: "יהיה בסדר", "אף אחד לא באמת קורא את כל ההסכם כמוך", "אנחנו עם ישראל, אף אחד לא באמת שולח לפי מה שכתוב, כולם שולחים יותר מהגודל שרשום בהסכם". הייתי ממש בשוק מהתשובה הזו. אמרתי שאני לא יכול לחתום על המסמך הזה, שישלח מתוקן עם כל מה שהוא הבטיח (חלק בעל פה, חלק כתוב בווטסאפ), מאז נעלמו עקבותיו.

אתמול (10/11/2022) קיבלתי הצעת מחיר רשמתי מ-UPS פנים ארצי. זו חברה שפועלת לפי הסטנדרטים הבין-לאומיים של UPS. יותר טוב מזה כנראה שלא אוכל למצוא בארץ (אחרי שבדקתי מול די הרבה חברות הפועלות בארץ). וכמו במעבר ל-FedEx פנים ארצי לפני כ-6 שנים, גם הפעם ההחלטה היא לשלם קצת יותר על המשלוחים כדי להיות בטוח שתקבלו אותם. בסופו של דבר אני בטוח שמי שבוחר משלוח אקספרס, מצפה לקבל אותו כמה שיותר מהר ולא להתעסק עם זה כל השבוע. הם גם מסוגלים להעביר חבילות בכל גודל שרק אצטרך. 
מה שהופתעתי לגלות, זה ששירות ה-PickUP שלהם לאיסוף מחנויות ותאים אוטומטיים קצת יותר זול ממה ש-BoxIt הציעו, כך שזה יכול לאזן קצת את עליית מחיר המשלוח עד הדלת. ממליץ מאוד להשתמש בשירות זה גם במקום הדואר, החבילה אמורה להגיע ליעד ביום עסקים הבא אחרי שאוספים אותה מאיתנו. מדברים על זה שהדואר ימכר למישהו בקרוב, כך שבאיזה שהוא שלב הם כנראה לא יתפקדו אחרי המכירה, ושירות ה-PickUP יכול להיות תחליף לדואר.
שימו לב שצריך לאסוף את החבילה מתאים אוטומטיים תוך 48 שעות ומחנויות תוך 5 ימי עסקים. אם לא אוספים, החבילה חוזרת אלינו עם גביית דמי החזרה, מה שיגרום לי לעלות את מחיר השירות כדי לכסות את כל העלויות.
למי שלא יודע, מדיניות האתר היא לא להרוויח על המשלוחים. אנחנו משתדלים לגבות על המשלוחים והאריזה בדיוק כמה שזה עולה לנו. לכן המחיר של המשלוחים עלול להשתנות שוב אחרי כמה חודשים של פעילות עם UPS פנים ארצי, אחרי שנקבל חשבונות ונראה כמה זה באמת עלה לנו.

מקווה שהפעם כאב הראש של חבילות אבודות או מאחרות יפסק...

הודעות נוספות:

  • בלוג קובץ HEX ואיך יודעים לאן לקפוץ

    קובץ HEX ואיך יודעים לאן לקפוץ

    2022-08-26 14:31:24

    ממשיך את החפירות באיזורי הזכרון של כרטיס Seeeduino XIAO שהתחלתי בפוסט הקודם...
    אחרי שפרסמתי את הפוסט נשארו לי בראש 2 שאלות עיקריות:
    איפה הנתונים שאצטרך לשלוח לכרטיס כדי לצרוב גרסה?
    מה קורה במעבד אחרי ה-bootloader, האם פונקציית ה-main יושבת בכתובת הראשונה ב-FLASH?

  • בלוג איזורי זכרון ב-Arduino

    איזורי זכרון ב-Arduino

    2022-08-20 17:37:13

    כבר הרבה מאוד זמן (שנים) רץ אצלי הרעיון לבנות מערכת בית חכם DIY ממש מאפס. הרעיון מלוטש מאוד, הדבר העיקרי שחסר כדי לממש את הרעיון הוא הזמן...
    אז היום החלטתי להשקיע בזה כמה שעות כדי לראות כמה זה יכול להיות קשה לייצר boot כפול בכרטיס ארדואינו.

  • בלוג איפה ה-ESP32?

    איפה ה-ESP32?

    2022-07-17 20:29:46

    אז מה הסיפור של כרטיסי פיתוח ESP32 שלא כל כך קל למצוא בארץ?
    השאלה בעצם רלוונטית לכל המוצרים עם יכולות תקשורת אלחוטית, ZigBee, WiFi, LoRa, Bluetooth והמודולים הפשוטים שפעם היו בשוק.

  • בלוג השפעות הקורונה על התעשיה

    השפעות הקורונה על התעשיה

    2021-11-14 10:47:51

    מחסור של עובדים, מחסור עולמי של רכיבי אלקטרוניקה, זמני משלוח הארוכים, עליות מחירים...

  • בלוג סיכום 2020

    סיכום 2020

    2021-01-08 13:23:52

    יש! סוף סוף שנת 2020 הסתיימה! לא שה-2021 התחילה הרבה יותר טוב, אבל לפחות יש איזו שהיא תקווה שהחיסונים יעזרו להעלים את הוירוס שנפל עלינו. מי יודע, אולי ב-2021 נהיה כולנו מחוסנים מהוירוס, אבל עם זנב או שדרוגים אחרים לגוף.